Andaluzja, na początek podsumowanie

Odwiedziliśmy Andaluzję w styczniu 2018 roku. Niestety przez anomalie pogodowe (śnieg na plaży i dość blisko wybrzeża) nie dotarliśmy do wszystkich zaplanowanych miejsc.

W czerwcu 2022 roku wykorzystaliśmy przedłużony weekend z okazji Platynowego Jubileuszu Królowej Elżbiety II i wróciliśmy do Andaluzji. W pierwszych planach była to podróż przeznaczona na poszukiwanie domu, ponieważ po kilku nieudanych próbach w Grecji, to właśnie do Hiszpanii, chcieliśmy przenieść nasze życie z pochmurnej, północnej Anglii. Jednak na miesiąc przed wylotem do Hiszpanii, zdecydowaliśmy się na kupno domu w Polsce, dlatego cały pobyt w Hiszpanii mogliśmy poświęcić na wypoczynek i zwiedzanie.

Nasza podróż zamknęła się w pięciu czerwcowych dniach. Na ten czas wybraliśmy hotel Playacalida Spa Hotel. Zarezerwowany przez stronę TravelRepublic w opcji śniadania i obiadokolacje, kosztował 340 funtów. Należy pamiętać, że w tej opcji nie mamy do kolacji żadnych napojów. Na tę okoliczność my doliczamy sobie zawsze 40 funtów i zazwyczaj się w tej kwocie mieścimy.

Hotel z czterema gwiazdkami, dobrym jedzeniem i przestronnymi pokojami, nas jeszcze urzekł basenem typu infinity, czyli takim, który wydaje się bez końca. Można też było skorzystać z tzw. “rwącej rzeki”.

Lokalizacja hotelu została przez nas wybrana ze względu na lokalizacje domów , które mieliśmy oglądać. Dlatego z lotniska musieliśmy dojechać 94 kilomery.

Na plaży poniżej, znajdowały się dwie czy trzy knajpki z dobrym jedzeniem.

Na czas pobytu wynajęliśmy samochód prez stronę DoYouSpain. Miał to być peugout 2008 lub podobny, dostaliśmy Jeepa Renegade. Koszt za pięć dni to 144 euro. Samochód okazał się bardzo eonomiczny. Zostawialiśmy kaucję, ponieważ zawsze kupujemy zewnętrzne ubezpieczenie, które pozwala nam nie martwić się o jej zwrot i korzystać z niższej kwoty wynajmu, nie dodając ubezpieczenia z wypożyczalni, które często przekracza podstawową kwotę za wypożyczenie.

Podsumowując:

Hotel Playacalida Spa Hotel **** w opcji śniadania i obiadokolacje zarezerwowany przez stronę Travel Republic. Jeżeli posiadacie tylko polską kartę płatniczą, skorzystajcie z opcji irlandzkiej, bo brytyjska ma ograniczenia dla płatności kartami spoza UK. Można też szukać innych opcji rezerwacji tego hotelu w internecie.

Samochód typu suv zarezerwowaliśmy przez stronę DoYouSpain bez kaucji. Polecamy wykupić ubezpieczenie w firmie zewnętrznej.

O tym gdzie i jak szukamy biletów, hoteli, samochodu i ubezpieczeń, pisaliśmy tu: https://www.namapie.blog/blog/2019/10/jak-planujemy-nasze-wakacje.html

Co zwiedziliśmy podczas tego krótkiego pobytu w kraju Maurów? O tym w kolejnych wpisach, zapraszamy!

Previous

Alhambra, twierdza mauretańskich kalifów